סימני שאלה (2) / רועי ויינברג

החמישייה של סן אנטוניו

לא ברור מה יהיה בחמישייה של הספרס. יש שלושה פותחים ודאיים: למרקוס אולדריג', דמאר דרוזן והרכז הצעיר דיוז'נטה מארי. יכול להיות שנראה את הספרס מנסים להתחיל את העונה עם פאו גאסול לצד אולדריג', אבל אחרי השנה שעברה, בה הם שיחקו משמעותית טוב יותר בשני צדדי המגרש כשאולדריג' היה הביג-מן היחיד על המגרש, סביר שנראה את אולדריג' משחק כסנטר.

זה משאיר לנו 2 משבצות פתוחות. לא ברור מה תהיה העמדה של דמאר דרוזן. הוא שיחק כל הקריירה כשוטינג גארד, למרות שבעונה האחרונה היה גם זמן משחק כסמול פורוורד, אבל אין לסן אנטוניו צמד פורוורדים ברמת חמישייה – רודי גיי מאוד פציע (30 משחקים ב-2016/17, 57 משחקים העונה) ודאנטה קנינגהאם איש דבק לא רע אבל לא בטוח ששווה מקום בחמישייה. הוא סגר לא מעט משחקים עם ואן וליט ולאורי וזכה לזמן משחק לצד רייט ולאורי. למרות זאת, אלה הרכבים שבעיקר סיימו משחקים ולא סביר שנראה אותם בקבוצה שמשחקת מסורתית כדורסל איטי כמו סן אנטוניו.

האפשרויות של הספרס בעמדת הגארד השני לא זוהרות – מאנו ג'ינובילי לא יעלה בחמישייה. לוני ווקר עדיין לא בשל, בראיין פורבס טוב רק כשהוא פוגע מרחוק ונשארנו למעשה עם פטי מילס. מילס שיחק ליד מארי בריצה של סוף העונה הסדירה אבל אף פעם לא היה שחקן של יותר מ-10 נקודות למשחק וגם באותה ריצה קלע 12 נקודות לערב בלי תרומה יוצאת דופן באף גורם אחר של המשחק. הוא היה שם נטו בשביל קליעה ולא בטוח שזה שווה מקום בחמישייה, במיוחד אחרי שדרוזן קלע יחסית מרחוק העונה.

לכן אני מאמין שדרוזן יהיה השותף של מארי בקו האחורי, לפחות בתחילת המשחקים. הספרס עדיין צריכים קליעה ולכן יכול להיות שנראה את מרקו בלינלי עולה בחמישייה. בלינלי היה טוב מאוד ממסירה וליד שחקנים דומיננטיים עם הכדור כמארי ודרוזן הוא יהיה מאוד נחוץ, מה שיכול להבטיח לו מקום בהרכב. כשיש את מילס ואת פורבס מהספסל שיכולים להכנס לנישת קלע השלשות סן אנטוניו כיולה לקוות שאחד מהשלושה יתפוס יום טוב ויתן אוויר להתקפה, אבל זה גם משהו לא ודאי – הספרס לא אוהבים שלשות ולא יעלו לחמישייה שחקן שלא עושה הגנה טובה.

לכן מאוד סביר שרודי גיי יפתח. הוא יכול ליצור לעצמו זריקה באחוזים טובים, יחסית מגוון ולא חור בהגנה – הוא הצליח להשתלב טוב בהגנה הקבוצתית של סן אנטוניו בשנה שעברה. הוא סמול פורוורד לא רע שיכול גם לשחק כסטרץ' 4 בהרכבים מהירים יותר ואולי זה יקרה. לידו לדעתי יש שתי אפשרויות ריאליות: אחת היא דיוויס ברטנס. ברטנס קלע טוב ב-2 העונות הראשונות שלו בליגה אבל לא עשה יותר מדי מעבר. הוא לקח כמות נוראית של ריבאונד (2 למשחק) בשביל פאוור פורוורד, אבל יש לו סיטואציה טובה לשנת פריצה. הוא יכול להפוך לסוג של ניקולה מירוטיץ' וזה משהו שהספרס יאהבו מאוד.

אבל זה לא יקרה מיד בתחילת העונה. לכן יותר סביר שהאפשרות השנייה, דאנטה קנינגהאם, תפתח בסן אנטוניו. קנינגהאם היה שחקן מחבר טוב בכל קבוצה ששיחק בה – הוא לא הרשים יותר מדי סטטיסטית, אבל גרם לקבוצה להראות טוב יותר. הוא עושה את העבודה השחורה, סוגר לריבאונד ושומר טוב עם קליעה בינונית מרחוק שיהיה שחקן משלים לא רע. אין פה יותר מדי איכות, אבל הוא אולי הדבר הכי מתאים בסגל של הספרס עכשיו. גם שנה שעברה הייתה שם חבורה מאוד לא מוכשרת שעשתה פלייאוף. זה אפשרי גם השנה.

אפשר לבנות הגנה סביב ניקולה יוקיץ'?

קשה לא לאהוב את ניקולה יוקיץ'. אין לך הרבה סנטרים של 6 אסיסטים ו-40% מהשלוש (4 ניסיונות למשחק) בליגה. יוקיץ' אחד כזה והמספרים לא מספרים את הסיפור פה – פשוט כיף לראות אותו משחק. בהתקפה.

הסרבי, בלשון המעטה, לא שחקן הגנה טוב. הוא שמר על הרבה זריקות בשנה שעברה, 16.3 למשחק (רק קאזינס ודיוויס שמרו על יותר) והן נקלעו ב-54.2%. זה לא טוב. הקבוצות היריבות משחקות על יוקיץ' וזה עובד לפעמים, לכן הנאגטס מחוץ לפלייאוף.

איך דנבר פותרת את זה? מייק מאלון, מאמו הקבוצה, ניסה לשחק עם מייסון פלומלי ליד יוקיץ'. זה עבד בצורה סבירה והשפיע לרעה על קצב המשחק של דנבר למרות שהם שמרו יותר טוב עם יוקיץ' כפאוור פורוורד. פול מילסאפ הגיע בדיוק בשביל זה, אבל הוא היה חלש מאוד בשנה שעברה.

יכול להיות שזה קשור לפציעה של מילסאפ או לזה שזאת עונתו הראשונה מזה הרבה זמן בלי אל הורפורד, שחקן שגורם לכל מי שסביבו להראות טוב יותר. כשהוא שיחק ליד החמישייה הפותחת של דנבר הם שמרו לא רע, אבל זה לא הספיק. יוקיץ' צריך לעבוד על זמן התגובה בהגנה בשביל להפוך לסופר-סטאר אמיתי.

יש לו יתרונות בהגנה – ריבאונד הגנה טוב ויכולת קריאת מסירות טובה שמאפשרת לו לחטוף לא מעט. הוא לא מגן טבעת ולכן יש חסרונות להרכב שלו ליד 4 שחקני חוץ, למרות שזה הרכב קטלני התקפית ולכן ראוי לזמן משחק במצבים מסוימים. יש לדנבר שחקני הגנה טובים כמו מילסאפ וגארי האריס וגם כאלה רעים כמו וויל בארטון ואיזייאה תומאס.

לכן אפשר לבנות קבוצה ששומרת טוב סביב יוקיץ', כשמילסאפ מתפקד יותר כמגן הטבעת ויוקיץ' מנסה לקלוט את המסירות של היריב. קצת צריך להחביא אותו בהגנה, אבל התרומה ההתקפית שווה את זה. הרכב של יוקיץ' ליד ברטון ותומאס מסוכן הגנתית, כך שלא בטוח שזה יהיה ההרכב של הנאגטס במאני טיים למרות שמדובר בשלושת שחקני ההתקפה הטובים ביותר שלהם. דנבר לא צריכים לקבל את חוסר ההגנה כעובדה כשהוא על המגרש. זה אולי השינוי המנטלי שהם צריכים בשביל פלייאוף אחרי שנתיים בהן נשארו מחוץ לארץ המובטחת.

מי הרכז של אורלנדו?

אין לאורלנדו רכז פותח. הסגל שלהם משווע לטרייד על אחד. מהלכים כמו העברה של טרנס רוס, ג'ונתון סימונס או ניקולה ווצ'ביץ' על רכז כמו טיוס ג'ונס, פטריק בברלי או טיילר ג'ונסון מתבקשים, אבל נכון לעת כתיבת שורות אלה לא יצאו לפועל. טרייד כזה מתבקש ויהפוך את אורלנדו לצורה יותר טובה, אבל אנחנו נתמקד במה שיש עכשיו. עכשיו יש את אוון פורנייה, ג'ונתן אייזק, ארון גורדון וניקולה ווצ'ביץ' בחמישייה.

מי החמישי? לא ברור. יש את ג'ריאן גרנט ודי ג'יי אוגוסטין. אוגוסטין פתח בשנה שעברה ב-36 משחקים והיה סביר כששיחק עם 11.5 נקודות ו-5 אסיסטים למשחק בתקופה הזאת. הוא יכול לקלוע מהשלוש (41.9% מהשלוש, 3.6 זריקות למשחק) והחדירות שלו טובות מאוד. הוא לא איבד הרבה כשחדר, רק ב-5.7% מסך החדירות, אחוז נמוך. הוא מסר לא מעט וליד קולעים כפורנייה וגורדון הכניסה לצבע והמסירה שאחריה תתרום לא מעט. הוא שחקן הגנה סביר ואפשרות מעניינת, אבל הוא גם יכול להשפיע מהספסל. הוא יכול לפרוח ליד מאמן כמו סטיב קליפורד שביסס את שיטת ההתקפה בשרלוט על רכז אוהב חדירות אחר, אחד קמבה ווקר.

האופציה השנייה היא ג'ריאן גרנט. אין לו קליעה, אבל הוא מנהיג בהתקפה – מוסר יותר טוב מאוגוסטין משמעותית, ריבאונדר טוב ומגן טוב מאוגוסטין (שמר על זריקה יותר למשחק באחוז טוב יותר). אורלנדו צריכה שיפור בהגנה. הם ניצחו רק 13 מ-36 משחקים עם אוגוסטין בחמישייה, מה שהראה שהם לא הגיעו יותר מדי רחוק למרות שלא שיחקו מספיק על החדירות של DJ. גרנט מנהיג יותר טוב בהתקפה וזה משהו שאורלנדו צריכה – מנהיג. לכן הוא יותר מתאים לחמישייה שלהם ליד פורנייה, אבל טרייד הכרחי.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. ספרס – לא אתפלא עם פולטל יפתח בסנטר ואולדריג' כ-PF.
    בלינלי כנראה יהיה ה-SF (כי פשוט אין אף אחד אחר).
    מחוץ לקופסא (ולא מתאים לפופ): ווקר ב-SG ודרוזן ב-SF

    דנבר – הכל קשור לבריאות של מילסאפ, היה פצוע ולכן לדעתי העונה שעברה לא מדד מספיק טוב. השאלה אם הוא לא התחיל את הירידה בכושר.

    אורלנדו – לא בדקתי את הטרייד מבחינת משכורות. אבל ניסיון להביא מפורטלנד את מקולם (תמורת גם לקיחת החוזה של טרנר) – תמורת דילול הפקק בעמדת הפנים.

  2. רועי אתה חייב להשתחרר מהקבעון המחשבתי של כדורסל קלאסי של 5 עמדות.
    קבוצות כבר מזמן לא משחקות עם 2 גבוהים פר אקסלנס ולפי עמדות
    כיום אין שום בעיה לקבוצה לשחק עם 3 סמול פוורורד בהרכב בגלל הגמישות של המשחק
    מי שלא יכול לשמור על כל עמדה ולשחק בניידות יתקשה לקבל דקות
    רוב ה PF הגבוהים עשו מזמן הסבה לעמדת הסנטר

    1. כתבתי בטור הקודם שאין קבוצות שמשחקות עם 2 גבוהים היום בצורה מאוד חד משמעית, גם פה כתבתי שלא ישחקו עם גאסול ואולדריג' ביחד. אני יותר מאמין בגישה של בראד סטיבנס, שאמר שיש מובילי כדור, שחקני כנף וסנטרים. רוב הקבוצות משחקות עם 3 שחקני כנף, גבוה ומוביל כדור היום. קבוצות יכולות לשחק ככה אם יש להן שחקנים שיכולים להחליף על כמה עמדות כמו יוסטון שנה שעברה. לספרס, בלי קייל אנדרסון וקוואי, אין.

    1. רעיון מקורי.

      החוזים דומים (לוורן עוד 4 שנים בחוזה, למילס 3),
      ולאור הטרייד על קאווי, לכאורה הספרס זקוקים לשחקן בעמדה 3.

      מהצד של הסאנס, יש המון היגיון בטרייד כזה –
      זה נותן לקבוצה רכז מנוסה, כזה שיאפשר לבוקר להיות דומיננטי, שיודע לתת הגנה, שחקן ממושמע, ועוד עם אחוזים יפים מאוד מה-3.

      השאלה היא האם הספרס הולכים על טרייד כזה.
      וורן שחקן התקפה מאוד יעיל –
      אין לו עונה בקריירה עם פחות מ-50% אפקטיבי, וזה כאשר הוא שיחק במסגרת ההתקפה המפגרת של הסאנס.
      הוא גם שחקן שיכול לעזור לקבוצה שצריכה פורוורד אקטיבי על הלוחות –
      מספיק לראות עד כמה טאקר היה משמעותי להצלחה של יוסטון, בשביל להבין את החשיבות של פורוורד שמסוגל בקלות לאייש גם את עמדה 4.

      אבל –

      לי נראה שהספרס אומרים לא. בגלל שאם יש משהו שממש לא חסר כרגע לספרס, זה עוד שחקן של מיד ריינג'.
      לוורן פחות מ-30% מהשלוש בקריירה. לספרס כבר יש דרוזן אחד, כבר יש אלדרידג' אחד. וורן מתנגש עם המשחק של ה-2,
      ולקחת אותו בשביל לחזק את הספסל כאשר כבר יש את רודי גיי בקבוצה, זה לטעמי לא רעיון טוב.

  3. מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

    אחלה פוסט, תודה רבה רועי.

    בעניין הספרס, השאלה הבסיסית היא לאן רוצים להגיע ומתי.

    לדעתי לתת לכל הוותיקים לשחק אולי ישפר את המאזן בעונה הסדירה אבל ללא פיתוח של הצעירים יהיה קשה לעשות משהו בפלייאוף. גם עם פיתוח של הצעירים יהיה קשה לעשות משהו בפלייאוף השנה… אבל הסיכוי קצת יגדל, וזה גם יעזור לשנים הבאות.

    לכן לדעתי, צריך יהיה לתת הרבה דקות גם לדריק ווייט בעמדות הגארד, כנראה בעיקר על חשבון דרוזן ומילס, וגם לווקר. ההיסטוריה של פופ עם צעירים היא בסיס להעריך שוייט יקבל מעט דקות ושווקר לא יקבל כמעט בכלל, אבל לדעתי זו תהיה טעות בהמשך העונה, בפלייאוף ובטווח הרחוק.

    בעניין ברטאנס ופורבס, צריך לקוות שהם השתפרו בקיץ וימשיכו להשתפר במהלך השנה, בעיקר בהגנה, אחרת העלות-תועלת שלהם תהיה בינונית, בלי קשר לשאלה עם יעלו בחמישיה או לא. הדרך לפצות על פערי האיכות מול החמישיות המובילות בליגה היא בעומק, אנרגיה ושכל – בדקות שהם יקבלו הם צריכים להתאבד על הפרקט בשני הצדדים.

    אולדריג' היה מצוין בעונה החולפת, אבל הוא לא נהיה יותר צעיר, אז הייתי מגביל את הדקות שלו ונותן יותר דקות לפולטל, גם על חשבון גאסול שלדעתי צריך לקבל דקות רק אם אין ברירה.

    בעניין החמישיה – מסכים עם מידן, גם באופן כללי, על כך שהעמדות המסורתיות פחות רלבנטיות כיום, ובעיקר בהקשר של הספרס הנוכחיים – אם הם פשוט "יעמידו" חמישיה מול חמישיה, יהיה להם קשה מאד להתמודד עם הקבוצות החזקות בליגה, והם צריכים למצוא איזה "טריק" שכולל חמישיות מקוריות שיאפשרו להם להתגבר על הפער הזה. במובן זה אני מקווה שנראה הרבה הרכבים שונים במהלך השנה כדי למצוא מגוון הרכבים שיתאימו בסיטואציות שונות (הרכב נגד לברון, הרכב נגד הלוחמים וכדומה). אני מאמין שאת זה פופ יעשה מצוין, אני מקווה שלא על חשבון פיתוח הצעירים.

    1. יהיו הרכבים שונים, זה די מובן מאליו, התייחסתי בעיקר לחמישייה הפותחת שתקבל את רוב הדקות. הם יכולים לשחק עם שני רכזים, שני גבוהים או כל רעיון אחר שעולה לך בראש. מקווה גם שהשנה נראה יותר מהצעירים, בעיקר מברטנס ומדריק וויט. פורבס חד מימדי מדי לדעתי

      1. מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

        אני לא בטוח שהחמישיה הפותחת תתבסס על חמישה שחקנים קבועים. יתכן שיפתחו לעתים קרובות עם הרכב שונה על פי הצורך, ואני גם לא בטוח שחמישיה פותחת תקבל את רוב הדקות. אני חושב שיצטרכו להיות קבוצתיים יותר מאי פעם ושנראה הרבה שחקנים עם 12-18 דקות, כך שהאנרגיה, והרגליים הרעננות, יוכלו לפצות במשהו על פערי האיכות מול הרוסטרים המובילים בליגה.

        מסכים בנוגע לפורבס, מקווה שאתבדה.

  4. המנהל האכזרי

    שחקן שישתלב חזק מאוד ברוטציה של הספרס, ויש אפילו סיכוי טוב שיפתח, הוא דרק ווייט. הוא הוביל את קבוצת האוסטין ספרס שנה שעברה בהצלחה רבה ואף הרשים מאוד בליגת הקיץ. יש לו קליעה מצוינת משלוש והוא יודע גם להוביל כדור לא רע בכלל. במידה ומחליטים לשחק נמוך הרכב שלו ליד מארי, דרוזן, אלדריג' וברטנס יכול להיות מצוין כי חייבים שחקנים שיודעים לקלוע מבחוץ ליד שלישיה של אלדריג', דרוזן ומארי. ככה הספסל הופך למסוכן ועמוק מאוד עם מילס, לוני, מאנו (הלואי), בלינלי, גיי, פולטל וגאסול ואפשר לחזור לפנטז על ימי ה-foreign legion. ספסל כזה הוא עמוק ומגוון מאוד ואפשר להשתמש בו כמו אולר שוייצרי ולהתאים לכל מאצ'אפ, יש בו הרבה שחקנים יוצרים ולא מעט קליעה מבחוץ. הבעיה היחידה במצב כזה הוא חזרה לימים של החשוכים של ריצ'ארד ג'פרסון ולפני קוואי – אין באמת סמול פותח ראוי בקבוצה. לכן טרייד על סמול פורוורד הוא הכרחי, אולי דילון ברוקס ממפיס?

    1. איזה אינטרס יש לממפיס לתת אותו? לגאסול וקונלי אין עוד הרבה במיכל והוא די אבן בניין עתידית שלהם… אני חושב שמכורח הצורך בקליעה מבחוץ ברטנס הולך לראות הרבה דקות העונה בעמדה 4 ולעשות את שנת הפריצה שלו.

  5. מצוין רועי, תודה רבה.
    ההגנה של יוקיץ' בעיניי היא הפקטור הכי חשוב להצלחה של דנבר בשנים הקרובות. ההתקפה שלהם איתו על הפרקט, עם מארי, בארטון והאריס תהיה טובה נגד כל יריבה. בשביל לעשות את קפיצת המדרגה יוקיץ' לא יכול להמשיך להיות עול בהגנה.
    אגב, אף פעם לא הבנתי את הנתון של כמה זריקות זורקים על שחקן, מה המשמעות של זה? אם זורקים עליך הרבה זה סימן טוב, זה מראה שאתה שומר או שאתה דווקא החוליה החלשה?
    קשה לי להאמין שעם כל הניסיון של מילסאפ הוא לא הצליח להשתלב בקבוצה חדשה, לצערי זה כנראה נובע מירידה די חדה ביכולת. הלוואי שאני טועה. גם לפני הפציעה הוא איכזב בגדול ולצערי אני לא צופה שינוי משמעותי בגזרה הזאת.

        1. צודק
          חשבתי לסייג עם האופציה של החיפוי שרועי העלה והתעצלתי
          על האופציה שאתה בכלל מגן עליון ששומר על הכוכבים ממש לא חשבתי..

    1. הנתון עצמו בעייתי, כי יש גבוהים שמגבים בהגנה ולכן זורקים עליהם יותר כמו דיוויס, גובר או גרין. במקרה של יוקיץ' ברור גם ממבחן העין שמחפשים אותו בהגנה ולכן גם האחוז שנקלע מולם רלוונטי והם צריכים לבוא ביחד.

  6. אם יוקיץ לא יהיה סטטיסט בהגנה ויהיה סביר מינוס דנבר תהיה מעולה. שנה שעברה הם עשו 46, אם השנה הם יהיו בריאים והגארדים יעשו את הקפיצה אין שום סיבה שלא יעשו פלייאוף. לא מעט קבוצות במערב נחלשו/עמדו במקום.
    סן אנטוניו בסוף יהיו בסדר, העמדות פחות קריטי. דרוזן לדעתי ישחק בעיקר 2.

  7. האווי לאסוף

    טור מעולה, תודה רבה
    יהיה מעניין מה יקרה השנה עם יוקיץ'. לאורך זמן, בהנחה שהוא רוצה להיות סופרסטאר בליגה, הוא לא יכול להרשות לעצמו 'שם' כזה בליגה

  8. אני מאוד מקווה שפופ יחרוג ממנהגו ויתן לווקר דקות משמעותיות, זאת צריכה להיות שנה של קידום הצעירים, ובראשם מורי ווקר ופולטל.
    התקווה שלי היא חמישייה של שלושתם יחד עם דרוזן ואולדריג', אבל הסיכויים שזה יקרה נמוכים עד אפסיים.
    גיי לדעתי חייב לעלות מהספסל, אין אף שחקן ספסל אחר שיכול לייצר לעצמו מצבים (למעט מאנו הקשיש).
    ממילס לדעתי הגיע הזמן להיפרד, אבל לא רואה מי תיקח את החוזה שלו.

    1. סכין בגב האומה

      אני מסכים. אם ווקר ופלוטל לא פותחים זה בזבוז של שנה. לגבי פלוטל – אני חושב שיש לו מקום בחמישייה, כי הרבה קבוצות מתחילות גבוה יותר ממה שהם מסיימות, למשל טורונטו או ג"ס. לגבי ווקר – אין שום סיבה לא לתת לו לפתוח עם דרוזן ב 2/3, במיוחד לאור הואקום של הספרס בעמדות האלו.

      ** אני רושם "לא פותחים" אבל בפועל הכוונה למקבלים הרבה דקות. זה לא עקרוני מבחינתי אם גאסול/בלינאלי יהיו אלה שיפתחו

    2. כמו שאמרו פה אחרים, זאת שנה כמו כל שנה אחרת. יגמרו מקומות 3-4 במערב. הסיבות הוזכרו בהרבה תגובות פה למטה.

      פופ הוא כבר כלב די זקן – צעירים יצטרכו להלחם חזק מאוד על הדקות שלהם, כמו תמיד. אגב, זה שפופ לא נותן לצעירים לשחק זו סתם השמצה. פארקר, לינארד ג׳ורג׳ היל, ומארי השנה, דווקא ראו דקות יפות בעונת הרוקי שלהם. שאר השחקנים שהם בחרו היו די בררה.

  9. יופי של טור ומעניין למחשבה
    אני מאמין שהספרס לא סיימו את ההעברות שלהם לקיץ הקרוב כי הסגל עדיין לא יציב כמו שתיארת…
    אם יצליחו להיפטר איכשהו מהחוזה של גאסול ויצליחו להביא גיבוי לעמדות החלשות אפשר יהיה לומר שיש פוטנציאל פלייאוף +
    בסגל הנוכחי יש בעיה קשה בעמדת הרכז כי מילס לא רכז מחליף לרמות הגבוהות לצערי ומארי עדיין לא בשל ( הלוואי )
    דווקא הצמד דרוזן את גיי יכול ויצליח לייצר ערימת נקודות מכל מקום במגרש ויחד עם למרכוס יש לספרס כח אש לא רע. אם גיי יצליח לשפר את המסירה אז תרגילים מיוחדים לבלינלי את ברטנס יהיו קטלניים ובזה אפשר לסמוך על פופ.. השאלה הגדולה ביותר היא ההגנה ובזה נאה שהספרס נחלשו מאוד

  10. תודה רועי, נהדר.
    יוקיץ' שחקן התקפה מיוחד אבל לדעתי בכדורסל המודרני (האמת בכל זמן בכדורסל) קשה מאוד לשחק בלי מגן טבעת, אלא אם יש לך דריימונד גרין/אל הורפורד בקבוצה.
    מעניין יהיה לראות את דנבר משחקים בהגנת חילופים ואני מאמין שנראה אותם מנסים. גארי האריס בהחלט יהיה משמעותי בהגנה כזו והיכולת של מלון ליצור תקשורת בין השחקנים הצעירים, מה שהיה בעייתי בעונה הקודמת.

    1. לדנבר אין, כמו שאמרת, אף מגן טבעת ראוי ובכל זאת הם גמרו בחצי העליון של הליגה בחסימות (מקום 12) – אותו ממוצע כמו יוסטון שלך ופני בוסטון שלי או קליבלנד של לברון. כנראה שמה שיש שם איכשהו עושה את העבודה.

      1. רק שדנבר סיימו במקום ה26 הלא מכובד ביעילות הגנתית. בוסטון במקום ה-1 , יוסטון במקום ה-6 וגולדן סטייט במקום ה-8.
        אלא אם יש להם לברון בקבוצה, יהיה להם קשה לעשות משהו אמיתי אם הם לא בטופ 10 ביעילות הגנתית.
        אני חושב שהם בהחלט יכולים, אבל יהיה להם אקסטרא קשה עם גבוה שהוא לא מגן טבעת ויצטרכו להתמקד בהגנת החילופים שהיא ממש לא קלה לביצוע מבחינת תזמון

  11. מה שאני לא מבין זה את מי שאומר שהספרס נחלשו.
    קבוצה של 49 נצחונות בעונה שעברה הוסיפה את אחד הסקוררים המשובחים בליגה, דג'ונטה מורי שהראה ניצוצות של מגן מיוחד קיבל עוד נסיון ורודי גיי הראה שיש לו את האופי המתאים לשחקן שישי אידיאלי ישנת השתפשפות במערכת.
    הם איבדו שחקן ששיחק 9 משחקים כל העונה, שחקן שמזמן מעבר לגבעה (פרקר) ושחקן לא יציב בירידה (גרין).
    אין סיבה שלא יתחרו חזק על הביתיות

  12. אפלטון, ליבי איתך. אני מתחיל להבין באמת כמה קשה היה להתמודד עם הטענות על הארדן, ועדיין לא התחלנו באמת עם הטענות כלפי יוקיץ'.
    יוקיץ' לא מגן גרוע. הוא שחקן חכם שיודע לצמצם את ההזדמנויות השניות למינימום בעזרת איום חטיפה וריבאונד הגנה מהטובים בליגה. הוא לא מגן גדול, אבל עיקר חטאו הוא, כמו בהתקפה, הג'וקר לא נכנס לתבנית המצופה ממנו.
    אולי זה מעט גדול על מאמן לא יצירתי כמו מאלון, אבל אפשר לבנות הגנה סבירה סביב ניקולה. בריצה לפלייאוף בסוף השנה שעברה הם ידעו לתת את ההגנה כשצריך, כשהחולשה העיקרית הייתה בהגנה לשלוש. עם גאריס בריא והגנת האוף בול של מילסאפ (ואולי גם התקדמות של מארי בתחום הזה, מי יודע?), הם יכולים לסגור את החור שם.
    אם כבר חור הגנתי, התפקיד המוגדל שבארטון יקבל קצת מדאיג לאור היכולת שלו בצד הזה.
    בדנבר בנו השנה קבוצה התקפית שלא תאפשר לאף קבוצה מולה לשים שומר שהוא פחות מטוב מאוד, ואולי גם זה לא יספיק להן. ההבדל בין אם דנבר יהיו קבוצה של זדנק זמאן או של מרסלו ביילסה יהיה תלוי בהגנה, וביכולת של ההתקפה שלהם להשפיע על ההתקפה של היריבות. ואם מאלון ידע לא להפריע בהתקפה.

    1. חכה עוד לא ערכנו סרטון יוטיוב בו אספנו בצורה ממוקדת את כל הפישולים שלו לאורך הקריירה כדי להוכיח עד כמה הוא מגן גרוע

        1. דמריוס תומאס הוא הרסיבר של הדנבר ברונקוס מה-NFL, ואחד מהכוכבים הגדולים של הקבוצה.
          אחרי שראיתי את מה שכתבת, קראתי שהוא חבר טוב של באטלר, ושותפו לאימונים באוף סיזן.

  13. בחרת 3 נקודות מאד וולידיות לדיון. כל אחת מעניינת יותר מהשנייה. כל הכבוד לך רועי.
    ודרך אגב, אני כמעט בטוח שרודי גיי יפתח בחמישייה. זה לא אומר שהוא ישחק יותר מ-15-20 דקות למשחק.

  14. יופי של טור רועי. תגובתי:
    1. הספרס יסתדרו. הם תמיד מסתדרים. שום דבר אקוטי.
    2. הסימן שאלה היה גם בשנה שעברה. השנה תראה שם יותר מילסאפ ויותר ליילס.
    3. אורלנדו למי שלא קיבל את הממו – ממשיכים את הטנקינג משנה שעברה.
    4. אתה בקו? אחרת מאיפה הזמן לכתוב טורים מושקעים להופס? אל תגיד לי שאתה שובר שמירה!

  15. רועי, תודה על הפוסט המושקע, ואני חושב שהקבוצה/ פופ באמת חושבים בראש שלך. אבל אם אני מאמן של הספרס היום, אנימשם דגש על דברים אחרים לגמרי:
    א. לספרס יש שלד צעיר לשנים הבאות:
    מוריי בשנה השלישית (שנת מבחן לפרוייקט)
    יעקב פלוטל בשנה השנייה (שנה ראשונה טובה מאד לסנטר)
    וווקר השלישי בעונת רוקי (מדברים שיש לו פוטנציאל אול סטאר עוד 5 שנים).
    אם הספרס חפצי חיים, שלושתם חייבים לראות מגרש כמה שיותר (20 דקות לפחות). גם על חשבון שחקנים טובים יותר. גם בשיטות משחק מיושנות (לשחק עם 2 גבוהים כמו דאנקן וספליטר בעונת החלומות).
    ווקר ע"ח בלינלי או קאמינגס
    צריך לראות איזה מוריי חזר.
    האם הוא ייתן את קפיצת המדרגה המחייבת עם קליעה מ-3 ולהפסיק לאבד כדורים?
    אם כן, הוא צריך לשחק 30 דקות לערב עם 35% מה-3 ויחס אסיסטים – איבודים של 2-1 או אפילו 3-1. במובנים רבים זה יהי קל יותר עם גארד טוב לידו.
    אם לא, צריך לשקול טרייד עבור בחירה גבוהה כבר שנה הבאה.

    בכלל, הספרס סובלים מעודף כישרון ביחידה 2 ואפילו 3.
    דרק ווייט, פורבס, בארטנס ואפילו קאמינגס לא יוכלו להביע את הכישרון שלהם בשאריות של הדקות שלהם, וצריך לחשוב איך אפשר לרווח את הרוטציה (לשחרר חלק תמורת נכסים עתידיים? או לנסות להיפטר ממילס).
    עם פופ עושה הנפלאות הספרס יכולים לסיים את העונה במקומות 5 -8. ואולי גם לעבור סיבוב. אבל מה התוחלת לצעד כזה בבניית הקבוצה?

    נ.ב.,
    פנייה אחרונה ונרגשת למאנו.
    זה הזמן לעשות היסטוריה בצעד גאוני ומופלא כמו תמיד, ולתלות את הגופייה מס' 20 על גג האולם (לא לשכוח להוסיף את כנפי העטלף).
    אם תישאר לא רק שלא תראה מספיק דקות, אלא גם תפגע בהתפתחות של הדור הצעיר

כתיבת תגובה